alemlerin aslı hayaldir

Davos kepazeliği

Her şeyi bir yana koyuyorum. Bir başbakanın övüne övüne “ben diplomasiden anlamam” demesini bir yana koyuyorum. Ortadoğu’daki en önemli müttefikimize hakaret etmesini bir yana koyuyorum. Hatta, AKP’nin bölgede İsrail’in en büyük destekçisi olduğu gerçeğini bile bir yana koyuyorum.

Şunu sormak istiyorum sadece: Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye Cumhuriyeti’nin çıkarlarını ne zaman koruyacak? Ne zaman yumruğunu Türkiye Cumhuriyeti için vuracak masaya?

Ben size söyleyeyim, böyle bir şey asla gerçekleşmeyecek.

Recep Tayyip Erdoğan, Davos’ta Hamas için yaptığı savunmayı, Türkiye Cumhuriyeti için hiçbir zaman yapmadı, yapmaz, yapmayacak da.

Benzer yazılar:


Rastgele yazılar:

24 Comments to Davos kepazeliği

  1. 30 January 2009 at 23:22 | Permalink

    Davos’ta zaten diplomasiden anlamayanlarla beraberdi, gereğini yaptı. “Yarın ne olacak? En büyük müttefikimizdi onlar” gibi korkular “öğrenilmiş çaresizlik”in sonuçlarından biri bence.

  2. 31 January 2009 at 0:21 | Permalink

    Konuyla ilgili en güzel yazılardan birini, sevgili Elif Savaş Felsen yazmış. Ben en çok, hazretin “Tevrat’ın 6. emri: öldürmeyeceksin!” alıntısına güldüm, ağzımı bırakıp başka bir organımla. Bunun için teoloji eğitimi almış olmaya gerek yok, 1 gram aklı olanlar, Tevrat’ın 6. emri olmadığını bilirler. Ona “Musa’nın 10 Emri’nin 6.sı” denir.

  3. Öz's Gravatar Öz
    31 January 2009 at 12:22 | Permalink

    Bu tavir Israil’in isine yaradi. Peres’i dinlerken insanlar onay veriyorlardi. Onlar baslatti biz de vurduk dedi, ustelik olen binlerce Filistinli icin uzuntu duydugunu bile soylemeden, inanilmaz hakli ciki bu toplantidan. Orada Arap temsilci vardi o neden cildirmadi, kendini kaybedip kizarmadi da, arabulucu oldugunu iddia eden Turkiye kizarip, bagira cagira salonu terk etti! Arabulucular iki tarafa da esit mesafede durup, sakinci gercekleri ortaya koymaz mi? Basbakan su an Arap devletlerinden alkis almis olabilir, sanirim hedefledigi de bu!

  4. 31 January 2009 at 12:34 | Permalink

    Kendi düşüncelerimi söylemek istiyorum;
    RTE’nin iktidara gelmesinde etkenlerden biride ABD’de ki yahudiler.RTE’nin onun için hayatta onlara karşı gelme gibi bir lüksü olamaz.Eğer RTE bir hata yaparsa onlar tarafından ipinin çekileceğini biliyordur.Kabadayılık yaparak sarece halkın gözünü boyamıştır.Chavez hiç RTE gibi sözlü olarak tepki verdi mi? Hayır.Didekt uygulama yaptı kapının önüne attı İsraillileri.
    Birde Emine Erdoğan ne diye ahkam kesiyor bu gibi kendisini ilgilendirmeyen konularda anlamış değilim.

    Bu arada sana katılıyorum Osman abi.Hiç laf kalabalığı yapmadan çok net bildirmişsin görüşlerini.

  5. 31 January 2009 at 14:11 | Permalink

    Şimon Peres’in konuşmasına sert ve yüksek sesli bir üslup kullanarak başlaması önemli ve atlanamayacak bir saygısızlık örneğidir. Buna karşılık olarak Erdoğan’ın ses tonu ve üslubu yerinde ve tadında olmuştur.

    Israil lobisinin hoşuna gitmemesi, ABD’nin ortadoğu politikaları için bir sürpriz olması v.s. bir yana bırakıyorum. Nedeni ne oldursa olsun birilerinin bu belki saçma, belki de gereksiz çıkışı bir yerde bir şekilde yapması gerekiyordu.

    Sayın Börütecene;

    Konuyu sadece Erdoğan’ın söylediklerinden ibaret düşünüyorsak bu yaptığı bir Hamas savunması gibi algılanabilir.

    Güç anlamında denk olmayan iki çocuk kavga ettiğinde, kalkıp ufaklığın haksızlığa uğradığını düşünürsen tüm söylemin o ufak çocuğun savunması etrafında şekilleniyor olacaktır. Bu bir abi olarak hepimizin başına gelmiştir.

    Erodağan’ın yaptığı benim ya da ahmetin mehmetin yapacağından farklı değildir. Ben Filistin dedikçe birileri Hamas diyecektir.

    Ben, Erdoğan’ın bunu neden ve nasıl yaptığına hiç takılmadan yapması gerektiğine hatta yıllardır bunu bir şekilde bir siyasi liderin yapması gerekitğine inanıyorum. Bu müttefiklerimiz için “şok” niteliğindedir, kabul ediyorum. Lakin artık onlarda bizim boyunumda bir ip olmadığının farkına varsınlar.

    Sevgilerimle;

  6. 31 January 2009 at 14:22 | Permalink

    Okunması gerektiğine inandığım bir yazı;

    http://www.taraf.com.tr/makale/3810.htm

  7. 1 February 2009 at 15:04 | Permalink

    Erdoğan bu, ne’tse güzel eyler…

    Görmediniz mi nasıl da aldık Gazze’nin desteğini, artık sırtımız yere gelmez.

    Şimdi zamanında Bosna için para toplayıp, sonra kaybeden, namı diğer “kayıp trilyon” davasından hüküm giymiş ama halkın biat ettiği için dokunulmazlığı olan ekip, Gazze için para topluyor. Söcüleri de işte Erdoğan.

    Teoriye gelirsek, Amerika ve İsrail AKP’nin musluğunu kapadı. Bizimkiler de muslüğü halka çevirdi. E bu devirde reklamsız olmuyor.

  8. 2 February 2009 at 7:51 | Permalink

    Başlık güzel

    Eeee yazı güzel

    +

    DAVOS http://img210.imageshack.us/img210/6585/1184148475kopekas5.jpg

  9. Mustafa's Gravatar Mustafa
    3 February 2009 at 15:02 | Permalink

    Ah arkadaşlar. Diplomasi nazeket ülke çıkarlarının arkasına gizlenerek Tayyibe olan öfkenizi kusun. Öncelikle konuşmayı baştan sona dinleyin küstahlık kendini bilmezlik ülke çıkarlarına aykırı davranmak neymiş peres den görün. Adam çocuk azarlar gibi konuşuyor. Jestler mimikler tahrik edici. Ve bunu beğen yada beğenme TC başbakanına karşı yani senin ülkene karşı yapıyor. Ve cevabıda hakediyor. Şu denilebilir. Daha orjinal bir cevap rest olmazmıydı, olabilirdi ama sonuçta orda peresin tavırlarının cevabı aşağı yukarı budur. Tersini düşünüyorsan zaten diplomasiden anlamıyorsun demektir.

    Önemli müttefik meselesine gelince. Bir defa israil türkiye ye daha muhtaç konumdadır. İlişkiler zaten karşılıklı menfaat üzerine inşa edilmiştir. İki tarafta kazandığı sürece yürür. Bu bir tarafın diğerine fırça atma hakkı verdiği anlamına gelmez fırça yediğin zaman da cevap hakkın olmadığı anlamına da gelmez. İki laf dalaşı yaptın diye tüm ilişkileri askıya alman gerektiği anlamınada gelmez. İsrail bile bu ilişkinin muhtemel sonuçlarını sizin kadar düşünemiyor heralde. Adamlar sürekli ortalığı yumuşatmak için açıklama yapıyorlar.
    Zaten her durumda söylenecek laf vardır. tayyip bir şey demen dönseydi başka türlü eleştiriler olacaktı.

    En son bu harekete olduğundan fazla anlam yüklemek gereksiz ve anlamsızdır. Zira biri haddini aşmış cevabınıda almıştır. Benim zavallı halkım yıllardır hep ayar yemeye alıştığından bir küçük rest bile ülkenin en önemli olayı olmuş, osmanlının geri döndüğüne ikna etmiş ve bir kesimi ciddi gaza getirmeyi başarmıştır. Bir kesimde tayyibin güzel birşey yaptığını kabullenemeyip insan hakları, bm kararları, cenevre sözleşmesi gibi tüm ulusların mutabık olduğu değerleri hiçe sayıp 13 insana 1300(Yarısı kadın çocuk) kişi öldüren israilin büyük savunucusu rolüne bürünmüşlerdir. Onca roket götümemi giriyor kaç kişi ölmüş açıklasınlar.

    Doğru bir hareket ama basit simple.

  10. 3 February 2009 at 17:17 | Permalink

    Irak’ın ölen çocukları Hindumuydu?

    Geçiniz yemeyiz bu ayakları…

  11. 8 February 2009 at 0:31 | Permalink

    İsrail’den uçak vesaire alarak milli servetimizi onlara akıtıyoruz. Bizden görünen devlet ve ordu adamları şimdiye kadar Türkiye halkını binbir çeşit dalaverelerle kandırıp korkutarak ABD’ye, NATO’ya, İsrail’e hizmetkâr ettiler..
    Eskiden Türkiye halkı Rusya ile korkutuldu “dinsizlik rejimi” ile korkutuldu. Din istismarı yapılarak Türkiye NATO’ya dâhil edildi derece derece siyonizmin sömürgesi edildi.
    Şimdi son yıllarda aynı halk İran’dan tiksindirilmeye çalışılıyor. İrtica deniyor.. Eskiden dinsizlik rejimi ile, şimdi irtica ile.. hep bir şeylerle korkutuluyoruz. Birkaç günde bitirilmesi mümkün olan PKK kasıtlı olarak yıllarca başımızda tutuldu. Oyun içinde oyun. Oyunun tasarımcıları Siyonistler, bizi korkutup İsrail’e ve ABD’ye uşaklık ettirenler yine Siyonistler.

    Buradaki diğer yorumlardan Deniz Akın’ın yorumuna da aynen katılıyorum.

    Bakalım zaman ne gösterecek. Belki Türkiye halkı olarak bilinçleniriz de siyasetçilerimiz ve ordu mensuplarımız kendi halkının yanında olmayı tercih eder.

  12. 8 February 2009 at 2:10 | Permalink

    Bu halkın bilinçlenmesi için 476 küsür geçmesi lazım.

  13. 8 February 2009 at 3:00 | Permalink

    Osman gene klavye kurbanı oldum :)

    476 yıl olacaktı.

    Sen 1476 da diyebilirsin.

  14. Zero2900's Gravatar Zero2900
    9 February 2009 at 13:52 | Permalink

    ya bu ahber saçmalık diplomasiden anlamamı siz nerenizden analdınız emrak ediyorum ii çocukalr ölsün bizde savunalım oldu başka derdiniz bu haberdeki görüşleri kınıyorum Başbakan Davos’da yapamsı egrekeni yaptı biz Avrupa ülkesi değiliz Asya ülkeisyiz Avrupa ülkelerine neden boyun eyelim

  15. 9 February 2009 at 16:40 | Permalink

    Zero2900 demiş; Başbakan Davos’da yapamsı egrekeni yaptı biz Avrupa ülkesi değiliz Asya ülkeisyiz Avrupa ülkelerine neden boyun eyelim.

    Yahu sizin savunduğunuz parti değil miydi ”KAPATILMAMAK” için AB’nin peşinde koşan. O zaman Avrupalı olmak için can atıyordunuz. Şimdi Asyalı oldunuz birden.

    Irak’ta öldürülen çocuklar Hindu falan mıydı? Ulan bir tane delikanlı Akp’li çıkmadı bu sorduğum soruya cevap verebilecek.

  16. 9 February 2009 at 21:01 | Permalink

    Bizim insanımız kendisine sunulanın peşine düşer, kendisi araştırmaz. Ben de biraz öyle davranmışımdır. Mesela Sudan’da henüz birkaç yıl evvel çok daha büyük bir soykırım yapılmıştır Türkiye halkı olarak hiçbir tepki göstermemişizdir.
    Bir kısım medya, bir kısım siyasetçilerimiz, gazetecilerimiz öncü olur; halk olarak tepkimizi “hiç düşünmeden” onların istediği doğrultuda gösteririz. Eğer bizleri yönlendiren aynı kişiler İsrail yandaşı olarak bizi yönlendirselerdi bugün bizler Filistinlilerin terörist olduklarını savunacaktık. Eğri oturalım doğru konuşalım. Acı ama gerçek. :(

  17. 12 February 2009 at 2:51 | Permalink

    bence ne israil ne peres.resmen tayyip abd ye rest çekti birde bu gözle bakın

  18. Ronald's Gravatar Ronald
    12 February 2009 at 19:01 | Permalink

    Mustafa demiş ki;

    “Tersini düşünüyorsan zaten diplomasiden anlamıyorsun demektir. ”

    “Diplomasi nazeket ülke çıkarlarının arkasına gizlenerek Tayyibe olan öfkenizi kusun”

    Olay kesinlikle bundan ibaret, katılıyorum

    Benim zavallı halkım yıllardır hep ayar yemeye alıştığından…

    Aynen öyle. Yıllar öncesinde Erbakan Kaddafiden azar yediğinde nasıl cevap veremedi? Resmen rezalet. Böyle mi olsun, bu ülkenin, milletin temsilcisi ezilsin büzülsün mü? ‘RTE’ tüm konuşma boyunca terbiyesini ve ortama yakışır üslubunu bozmadan bağırmadan, Can Dündarın dediği gibi efelenerek, kabadayı edasıyla hiç alakası olmayan, gayet kendinde bir tavırla gerekeni yapmış, terbiyesiz Peres’in cevabını vermiştir. Herkesin cesaret edeceği bir iş değil!

    Zero2900 demişki;

    “Başbakan Davos’da yapamsı egrekeni yaptı biz Avrupa ülkesi değiliz Asya ülkeisyiz Avrupa ülkelerine neden boyun eyelim”
    Biz bir Avrupa ülkesiyiz. 600 yıllık imparataorluk asırlarca Avrupa’ya hükmetti ve kaderini belirledi. Ayrıca yeni Türkiye Cumhuriyeti’de Avrupa Birliğinin üyesi olmasada önemli ve ciddi bir ortağı. Avrupayı ilgilendiren uluslararası anlaşmalarda imzaları,ortaklıkları var.Ekonomik anlaşmalar var. Akademik işbirlikleri, çeşitli projeler var.Avrupa’yla ekonomik birlikteliğimizden haberiniz var mı? Tüm bu unsurlar bizi Avrupa ülkesi yapar, Latin Amerika ülkesi değil! Avrupa birliği şartları gelmeden önce bu devlet, çocuğun elindeki oyuncağın kurşun oranıyla ilgileniyormuydu? Avrupa birliği yüksek yaşam standartlarının, zenginliğin, çağdaşlığın simgesidir.Bizim devletimizinde kuruluşunda dile getirildiği gibi:”Çağdaş medeniyetler seviyesine erişme” Asya ile değil, Avrupa ile olacaktır.

  19. zehirzember's Gravatar zehirzember
    17 February 2009 at 0:18 | Permalink

    Osman Seyit Börütecene Says:
    February 9th, 2009 at 14:11

    ayrıca şu bebek katili edebiyatı yapanlara bir şey söylemem gerekiyor, biz şu anda katilleri savunur duruma düştük filistin tarafını tuttuğumuzu devlet ağzıyla ilan ederek. filistin’in israil’de öldürdüğü sivillerin haddi hesabı yok, kadın çoluk çocuk dinlemeden.

    Bu söz sahibine hiç bir şey demiyorum ALLAH ıslah etsin kardeşim …
    Siz bu vatana fazla gelirsiniz İsraile gidin madem okadar acıdınız.
    Bide Filistin kaç sivil öldürmüş bi araştırsanız yansız kaynaklardan
    Bide İsrail kaç sivil öldürmüş araştırın bakalım
    Dini mensubiyetleribir kenera bırakın insan vicdan sahibi bir insan bunu nasıl söyler
    İsrail fanatiklerinin ağzıyla konuşmak gibi bir şey
    Doğan medya grubundan bile daha çok İsrail savunucususunuz
    Tebrikler

  20. 17 February 2009 at 0:38 | Permalink

    zehirzember Says:

    Siz bu vatana fazla gelirsiniz İsraile gidin madem o kadar acıdınız.

    Al sana başka bir edebiyat…

    İsrail’i kim savunuyordu? Pardon!

    http://www.flickr.com/photos/httpcakkilicblogspotcom/3266077524/sizes/o/

  21. ALPER's Gravatar ALPER
    17 February 2009 at 18:16 | Permalink

    Davos tam bir kepazelikdi, bu kepazeliğin başlangıcı Mr. President Peres’in yağ gibi üste çıkmaya çabalamasıyla başlamıştır. Davos öncesi insanlar “hayvan gibi köşelere sıkıştırılarak” son teknoloji silahlar ile diri diri yakılıyor ve buna dünya sessiz kalıyordu. Bu sessizlik Başbakan Erdoğan’ın kasımpaşalı karizmasıyla bir an da son buldu da denebilir. ki gayette güzel oldu. Başbakanın karşısında hiç bir diplomatik kural ve yapı ile haraket etmeyen bir cumhurbaşkanı vardı. ve bu cumhurbaşkanına ve hükümetine ses tonunu yumuşatarak orada tokat atmıştır. aslında bir nevi diplomatik davranmıştır.

    Bazı çevreler bu çıkışı beklemediğinden dolayı Başbakanın tavrını güdüleriyle harelet ederek diplomasi dışı olarak nitelendirme çabasındalar.

    Oysa ki bu çıkışın öncesi vardır, israil, Türkiye ye anlattıklarının dışında hareket ederek Türkiye’yi zor bir duruma düşürmeye başlamıştı, keza suriye görüşmelerinde bunun en iyi örneğini gördük. Türkiye’ye yalan söylemenin (hakaret etmenin) bedelini davos’ta ödediler.

  1. By on 10 February 2009 at 11:27